Uszkodzenia i pęknięcia betonowej posadzki są często spotykanym w garażu problemem. Są też naturalne ze względu na duży ruch i ciągłą eksploatację, a także występujące niejednokrotnie niekorzystne warunki, na przykład nadmierną wilgoć. Na szczęście, gdy podłoga zacznie pękać, nie ma potrzeby położenia betonu na nowo, wystarczy naprawić pękniętą szczelinę.
Solidne przygotowanie popękanych fragmentów starej posadzki jest kluczowym elementem naprawy. W tym celu należy wyczyścić uszkodzone miejsce, wykruszając młotkiem luźne fragmenty betonu, usuwając je oraz powstały pył, a także pozbywając się łuszczącej się farby.
Następnie, po dokładnym wyczyszczeniu powierzchni sztywną szczotką, powinno się usunąć wszelkie tłuste plamy i naloty, jeśli takie występują. Znakomicie nada się do tego Watco Concroff - wysokowydajny, emulgujący środek odtłuszczający na bazie wody do posadzek, który zastępuje tradycyjne produkty na bazie rozpuszczalników.
Kolejnym krokiem jest poszerzenie wąskich szczelin i pęknięć przy pomocy szlifierki kątowej tak, by miały szerokość około 5mm, tworząc przestrzeń dla wypełniacza.
Do napraw punktowych, takich jak drobne pęknięcia, dziury lub szczeliny świetnie nada się Watco Concrex® Carbon Fibre.
Jeśli wypełniana szczelina jest bardzo płytka lub wymagająca, warto nałożyć klej Watco Tack Coat, żeby stworzyć mocne spoiwo. W celu przygotowania Watco Concrex® Carbon Fibre należy wsypać mieszankę żywicy epoksydowej i piasku do pojemnika do mieszania. Na środku mieszaniny piasku utwórz otwór, a następnie wlej środek utwardzający, który znajduje się w zestawie z Watco Concrex®, upewniając się, że wszystkie butelki są całkowicie opróżnione. Jeżeli ubytek nie jest duży, mieszankę można podzielić i dodać odpowiednią liczbę butelek.
Nakładając wymieszaną zaprawę z żywicy epoksydowej na uszkodzone miejsce, należy upewnić się, że mieszanka została odpowiednio ugnieciona w otworze, a potem wygładzona kielnią. Aby uniknąć śladów i zadrapań na powierzchni, należy przetrzeć kielnię wilgotną szmatką. Zapobiega to przywieraniu zaprawy do narzędzia. Uwaga, mieszanka zastyga w ciągu 15-20 minut. Aplikacja powinna przebiegać szybko i sprawnie.
W przypadku większych ubytków i pęknięć można użyć wypełniacza do betonu Watco Flowpatch® - łatwo-mieszalnego wypełniacza w płynie przeznaczonego do szybkich napraw betonu na zewnątrz i wewnątrz. Watco Flowpatch® to bardzo mocny wypełniacz do szczelin w betonie, który szybko się utwardza.
Przy mieszaniu zaprawy naprawczej Flowpatch® z wodą należy pamiętać o proporcji zaprawy do wody: 3:1 - trzy części Flowpatch® na jedną część wody. Po wlaniu wody do pojemnika, dodajemy proszek stopniowo, stale mieszając. W ten sposób powinniśmy uzyskać płynną zawiesinę gotową do stosowania.
Ze względu na krótki czas przydatności mikstury do użycia zalecamy mieszanie w pobliżu miejsca naprawy, a nie źródła wody. Do łatwego mieszania najlepiej użyć Ostrza Mieszającego Watco, a do większych ilości - mieszadła zamontowanego na wolnoobrotowej wiertarce elektrycznej.
Po uzyskaniu gładkiej konsystencji wystarczy wylać mieszankę na uszkodzona posadzkę. Flowpatch® jest masą samopoziomującą, która wymaga minimalnego wysiłku. W celu uzyskania profesjonalnego wykończenia, można rozprowadzić produkt i wygładzić krawędzie za pomocą kielni.
Powierzchnia będzie gotowa do przyjęcia ruchu pieszego już po upływie od 30 do 60 minut w zależności od temperatury i głębokości wypełnianych szczelin. Ruch wózków widłowych może odbywać się już po dwóch godzinach od zastosowania Watco Flowpatch®.
Popękana, stara posadzka dzięki produktom firmy Watco może być naprawiona w bardzo prosty i szybki sposób. Podłoga w krótkim czasie, na nowo stanie się bardzo wytrzymała i gotowa nawet na intensywną eksploatację.
Solidna naprawa betonowych posadzek, pochylni i stopni
Od 658,42 zł (W tym VAT)
Masa naprawcza do naprawy wybojów w asfalcie i betonie na zewnątrz. Do stosowania na ścieżkach, parkingach oraz drogach
Od 384,25 zł (W tym VAT)
Samopoziomująca wylewka do odnawiania uszkodzonych lub nierównych powierzchni betonowych
Od 690,03 zł (W tym VAT)